• imce63

גשר מקדים לגשר נמוך

עודכן: לפני 4 ימים

הגובה המירבי המותר לרכב בישראל הוא 4.60 מ'.

גשרים מעל כבישים בינעירוניים מתוכננים בדרך

כלל עם גובה פנוי של 5.50 מ' מעל הכביש.

גשרים בתוך העיר נמוכים יותר, אך בדרך כלל

גובהם מעל 4.60 מ'.

במקרים מסויימים, בגלל אילוצים שונים, בונים גשרים נמוכים יותר שעלולים להפגע ע"י רכב גבוה.

הנחיות התכנון בישראל, מאפשרות לבחור בין מספר צורות של התרעה על התקרבות לגשר נמוך שעלול להפגע ע"י רכב גבוה:

1. תמרור האומר מה גובה הגשר,

2. התרעה אלקטרונית המשמיעה אזהרה כשמגיע רכב גבוה,

3. גשר מתכת מקדים,

4. תמרור מאורך התלוי על קורה מעל נתיב הנסיעה אל הגשר.

כאשר יש מספר אפשרויות לפתרון, בוחרים בדרך כלל בזול ביותר, ואז נכווים.

הפתרון הטוב ביותר הוא תמרור מאורך התלוי על קורה גבוהה לרוחב הדרך. הקורה צריכה להיות גבוהה לפחות ב- 1.0 מ' מעל התמרור. התמרור צריך להיות תלוי על הקורה בזוג שרשרות באורך 1.0 מ' לפחות. כאשר רכב גבוה יפגע בתמרור, התמרור יתנדנד על השרשרות.

רכב שיפגע בתמרור יקבל מכה אך לא ינזק. התמרור התלוי יתנדנד אך גם הוא לא ינזק. גם הקורה שנמצאת גבוה מעליו, לא תינזק.

גובה תחתית התמרור התלוי, צריך להיות נמוך בכ- 10 ס"מ מגובה הגשר מפניו הוא מזהיר, למקרה שבעתיד יבוצע ציפוי אספלט על הכביש שמתחת לגשר הנמוך.






4 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול