מעבר חציה
- imce63
- 19 ביולי 2022
- זמן קריאה 1 דקות
עודכן: 13 במאי
1. זכות קדימה להולכי הרגל במעבר חציה
לפי תקנות התעבורה על נהג ברכב לתת זכות קדימה להולכי רגל במעבר החציה.
לפי נוסח התקנה הולך הרגל יכול להתייחס אל מעבר החציה כאילו הוא המשך ישיר ורציף של המדרכה.
הולך הרגל לא נדרש להתייחס למצב התנועה, כמו למשל לרכב שמתקרב במהירות אל המעבר.
במקרה של תאונה מי שייפגע גופנית יהיה הולך הרגל, אפילו שמבחינת החוק הוא יהיה צודק, והנהג יהיה אשם. צודק אבל פצוע שאולי ישאר נכה, צודק אבל אולי כבר לא בחיים.
רצוי לשנות את תקנת התעבורה.
זכות הקדימה של הולך הרגל תישאר ללא שינוי, וגם חובתו של הנהג לתת זכות קדימה להולך הרגל תישאר ללא שינוי, אבל גם הולך הרגל צריך לקחת אחריות ולהסתכל לצדדים. אם כלי הרכב כבר קרוב, ויצטרך לעצור כדי לאפשר להולך הרגל לחצות, על הולך הרגל לעצור את הליכתו ולהמתין לעצירת הרכב. רק אחר כך יחצה את הכביש במעבר החציה. הולך הרגל צריך לוודא שקיבל את זכות הקדימה, לא לקחת אותה כמובנת מאליה.
יתכן מצב בו הנהג לא יבלום כי להערכתו, עקב מהירות הנסיעה, לא יצליח להשלים את העצירה לפני מעבר החציה.
בכלל, רצוי שתמיד, הולך הרגל יעצור ויסתכל לשני הכיוונים לפני שיתחיל לחצות את הכביש.
הולך הרגל צריך להיות לא רק צודק, אלא גם חכם, ותקנות התעבורה צריכות לעזור לו.

מאז שיצאה בישראל התקנה המטיבה עם הולכי הרגל, גדל מספר הולכי הרגל שנהרגו
מבין הערים הגדולות בישראל, בת-ים היא המסוכנת ביותר להולכי הרגל, ואילו חולון היא הבטוחה ביותר להולכי הרגל. בחולון מצאו כנראה את הנוסחה הנכונה.
למי? לאן?
מעבר חציה שמתוחזק היטב, אולי עבור הגנן שמטפל בצמחיה שבכיכר.

Comments