• imce63

לולאות גלאי רכב על מעברי-חציה ברמזורים

עודכן: 12 ביוני

בצמתים מרומזרים רבים מותקנים גלאים האחראים על פתיחת האור הירוק ברמזור.

מדובר בזרועות משניות של הצומת בהן התנועה מעטה, כדי שלא יקבלו אור ירוק בזמן שאין בהן מכוניות.


​הגלאים מופעלים על-ידי לולאות אלקטרו-מגנטיות המוטמנות באספלט של הכביש.

לולאות אלה הן בעלות רגישות גבוהה כדי שיזהו גם כלי רכב דו-גלגליים ומכוניות דלות מתכת.


לפי הנחיות משרד התחבורה הלולאות מותקנות גם מעבר לקו העצירה, עד למרחק של 1 מ' מהנתיב בדרך החוצה, כולל השטח עליו מסומן מעבר החציה.

בפועל, ההנחיות הקיימות מעודדות כלי-רכב דו-גלגליים ואף נהגי מכוניות, לעצור על מעבר החציה, ולסכן בכך את הולכי-הרגל ולהפריע להם.

הרגישות הגבוהה של הלולאות עלולה גם לגרום לכך שהגלאי יזהה כלי רכב בדרך החוצה, כרכב שממתין לאור ירוק.

התקנת הלולאות רק בשטח שלפני קו העצירה, תשפר את הבטיחות ואת איכות החיים של הולכי הרגל.


אי קבלת אור ירוק אם הרכב ממתין מעבר לקו העצירה, ועיכוב בקבלת האור הירוק עד שיבוא רכב נוסף שיעמוד מאחוריו, תחנך את הנהגים לכבד את חוקי התנועה.


26 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול