top of page
logo_edited_edited.png

י.מ. מהנדסים יועצים

הנדסת כבישים, תנועה ותחבורה

הצורך לאותת במעגל תנועה

  • imce63
  • 23 באוק׳
  • זמן קריאה 1 דקות

עודכן: לפני יום 1

ree

1. פי תקנות התעבורה בישראל, כשנכנסים לצומת מעגלי במטרה לפנות שמאלה, לא צריך לאותת.


גם כשפונים שמאלה בתוך מעגל תנועה לא צריך לאותת.


רק ביציאה ממעגל התנועה צריך לאותת על פניה ימינה.


זה ההיגיון של המחוקק הישראלי.



להלן תקנת התעבורה המתייחסת לאיתות

ree


בישראל, הנסיעה בקשת סביב הכיכר הפנימית של מעגל התנועה מוגדרת כנסיעה בקו ישר.

למרות שמדובר במכלול הקרוי צומת מעגלי, מעגל התנועה הוא ישות נפרדת כביכול, ולא חלק מהצומת.

זה מנוגד להיגיון העומד מאחורי ההנחיות בארה"ב למשל.


2. נהג המתקרב לצומת מעגלי ורואה רכב מתקרב מולו במעגל התנועה, צריך לדעת האם הרכב שבמעגל התנועה מתכוון להמשיך בקו ישר משמאלו, או להמשיך בקשת, iתחייב אותו לתת זכות קדימה.

לפי תקנות התעבורה בישראל, הרכב שבפועל פונה שמאלה לא צריך לאותת על פניה שמאלה, כי הוא ממשיך קדימה בנתיב נסיעתו העגול.


להלן כל תקנות התעבורה המתייחסות לאיתות

ree

 

3. כדי למנוע תאונות של חזית - צד בצומת מעגלי, צריך לשנות את תקנת התעבורה, או את ההגדרה של מעגל תנועה, או להוסיף ניתוב.


לפי ההנחיות משרד התחבורה לתכנון מעגלי תנועה, אין צורך בסימון ניתוב במעגל תנועה חד נתיבי.


כדי שיהיה צורך לאותת על פניה שמאלה על פי תקנות התעבורה בישראל, צריך להוסיף ניתוב בתוך מעגל התנועה, ניתוב שבצניעותי אקרא לו : "ניתוב מאירסדורף".


ree


4. ניתוב הזה והאיתות על פניה שמאלה, נדרשים רק במעגלי תנועה שקוטרם החיצוני עד

50 מ'. רדיוס 25 מ'.

אם רדיוס הסיבוב גדול יותר, הרכב שנוסע במעגל התנועה חוצה את הנתיב הגישה אל הצומת בניצב לנתיב.

הנהג המתקרב אל הצומת רואה את הרכב שבתוך מעגל התנועה הגדול נוסע בניצב לו, ויבין שעליו לתת זכות קדימה.


5. לגבי ניתוב במעגל תנועה דו נתיבי יש עוד שני מאמרים באתר זה.






תגובות


© 2021 by IMCE Consultant Engineers

bottom of page