top of page
logo_edited_edited.png

י.מ. מהנדסים יועצים

הנדסת כבישים, תנועה ותחבורה

וו גרירה בולט מהפגוש

  • imce63
  • 31 בדצמ׳ 2022
  • זמן קריאה 1 דקות

עודכן: 23 ביולי 2024

יצרני המכוניות משקיעים כסף רב בתכנון הפגושים של כלי הרכב, כדי שיהיו בטיחותיים וייגנו על הרכב ועל הנוסעים בו, במקרה של התנגשות בין שתי מכוניות.

ree

וו גרירה המותקן בקצה האחורי של הרכב, ובולט כ-20 ס"מ מהפגוש, מהווה מיפגע בטיחותי המבטל את ההשקעה הרבה שנעשתה בתכנון בטיחותי של הפגושים.

בתאונת חזית-אחור למשל, הרכב שפוגע מאחור מקבל עונש חמור, כי הוו חודר לתוכו כמו אייל ברזל בו השתמשו בעת העתיקה כדי לנגח חומות של ערים בצורות.

גם בחניה, אם הרכב עם הוו פוגע ברכב שמאחוריו, לרכב הנפגע יגרם נזק, שלא כמו במפגש רגיל בין שני פגושים בחניה.

וו הגרירה גם מגדיל את אורך הרכב, מגדיל את הקושי להחנות אותו, ואת הסכנה לחנות מאחוריו.

אפשר לפתור את הבעיה במספר דרכים:

1. תהיה חובה להסיר את הוו כאשר אינו בשימוש.

2. הוו יתקפל הצידה וייצמד לפגוש כאשר אינו בשימוש.

3. לפגוש האחורי יתווספו עיבויים משני צידי

וו הגרירה, עיבויים שייבלעו בעוביים את וו

הגרירה.



ree

ree

פוסטים אחרונים

הצג הכול
הצורך לאותת במעגל תנועה

1. פי תקנות התעבורה בישראל, כשנכנסים לצומת מעגלי במטרה לפנות שמאלה, לא צריך לאותת. גם כשפונים שמאלה בתוך מעגל תנועה לא צריך לאותת. רק ביציאה ממעגל התנועה צריך לאותת

 
 
 

תגובות


© 2021 by IMCE Consultant Engineers

bottom of page