top of page
logo_edited_edited.png

י.מ. מהנדסים יועצים

הנדסת כבישים, תנועה ותחבורה

גשר מקדים לגשר נמוך

  • imce63
  • 19 ביולי 2022
  • זמן קריאה 2 דקות

עודכן: 10 באוק׳ 2024


הגובה המרבי המותר לרכב בישראל הוא 4.80 מ'.

בדרך כלל יהיה זה גובה המטען, כגון מכולה, שעל גבי המשאית.

גשרים מעל כבישים בינעירוניים בישראל, מתוכננים בדרך כלל עם גובה פנוי של 5.50 מ' מעל הכביש.

גשרים בתוך העיר נמוכים יותר, אך בדרך כלל גובהם מעל 4.80 מ'.

במקרים מסויימים, בגלל אילוצים שונים, בונים גשרים נמוכים יותר שעלולים להפגע ע"י רכב גבוה.

אם הגובה הפנוי מתחת לגשר קטן מ-4.80 מ',

חייבים להציב בהתקרבות אליו תמרור אזהרה שמספרו 416 בלוח התמרורים.





הנחיות התכנון בישראל מאפשרות לבחור בין מספר צורות של התרעה על התקרבות לגשר נמוך שעלול להיפגע ע"י רכב גבוה:

1. הסתפקות בתמרור 416 המודיע מה גובה הגשר.

2. התרעה אלקטרונית המשמיעה קולות אזהרה ומדליקה אורות אזהרה כשמגיע רכב גבוה.

3. שער מתכת מקדים.

4. תמרור מאורך התלוי על שרשרות היורדות מגשר מקדים מעל נתיב הנסיעה אל הגשר הנמוך.


כאשר יש מספר אפשרויות לפתרון, בוחרים בדרך כלל בזול ביותר, ואז נכווים.

הפתרון הטוב ביותר הוא מספר 4, תמרור מאורך התלוי לרוחב הדרך על גשר מקדים גבוה. התמרור המאורך יהיה תמרור שמספרו 113 בלוח התמרורים.




הקורה הנושאת של הגשר המקדים צריכה להיות בגובה 5.50 מ' לפחות מעל פני הכביש.

התמרור המאורך צריך להיות תלוי על הקורה עם זוג שרשרות, באופן שתחתיתו תהיה בגובה של הגשר הנמוך שנמצא אחריו, או אף 10 ס"מ נמוך יותר.

כאשר רכב גבוה יפגע בתמרור, התמרור יתנדנד על השרשרות.

רכב שיפגע בתמרור יקבל מכה אך לא יינזק. התמרור התלוי יתנדנד, אך גם הוא לא יינזק. גם הקורה שרתומה לזוג עמודים גבוה מעליו, לא תתמוטט.

רצוי שגובה תחתית התמרור התלוי, תהיה נמוכה בכ-10 ס"מ מגובה הגשר מפניו הוא מזהיר, למקרה שבעתיד יבוצע ציפוי אספלט על הכביש מתחת לגשר הנמוך.


כאשר הגשר שמעל הכביש גבוה מ- 4.80 מ',

ניתן להסתפק בתמרורים מסוג 629 המוצמדים למבנה הגשר מעל כל אחד מנתיבי ההתקרבות אליו, כדוגמת התמרור המוצג בצד שמאל.









Comentarios


© 2021 by IMCE Consultant Engineers

bottom of page