top of page
logo_edited_edited.png

י.מ. מהנדסים יועצים

הנדסת כבישים, תנועה ותחבורה

זכות קדימה בצומת ללא תמרורים

  • imce63
  • 19 בספט׳ 2021
  • זמן קריאה 1 דקות

עודכן: 14 בנוב׳

אם אין תמרורים בצומת, לפי תקנות התעבורה, זכות הקדימה היא לרכב הבא מימין.

בפועל, ברוב המקרים אנחנו נותנים זכות קדימה לרכב הבא משמאל, אבל עושים זאת בגלל תמרור האומר: "תן זכות קדימה" המוצב בצומת, או בנתיב ההתמזגות.

כך המצב בצומת "T" במפגש עם כביש דו-מסלולי שאין בו פתח במפרדה,

כך קורה בכל צומת, בפניה ימינה מימין לאי משולש,

זה המצב גם בכל צומת שמתומרר כמעגל תנועה,

וזה קורה בכל התמזגות בכביש מהיר.

בכל המקומות האלה מוצב תמרור המורה לנהג שבא מימין לתת זכות קדימה לנהג שבא משמאלו.


אם תקנת התעבורה הייתה קובעת שבהעדר תמרור, זכות הקדימה היא לרכב הבא משמאל, היה נחסך הצורך באלפי תמרורים ואלפי עמודי תמרורים.


גם ההגיון הפשוט אומר לתת זכות קדימה לרכב הבא משמאל.

רכב הבא משמאל נוסע בנתיב הקרוב אלינו.


רכב הבא מימין נוסע בנתיב המרוחק מאיתנו. נהג שרוצה לפנות ימינה לא צריך להתייחס לרכב הבא מימין.


הלובי של יצרני הפלדה והאלומיניום חוגג על חשבון ציבור משלמי המיסים כבר למעלה מ- 100 שנה.

ree



לא היה תמרור שמורה לתת זכות קדימה לעץ.


ree

פוסטים אחרונים

הצג הכול
הצורך לאותת במעגל תנועה

1. פי תקנות התעבורה בישראל, כשנכנסים לצומת מעגלי במטרה לפנות שמאלה, לא צריך לאותת. גם כשפונים שמאלה בתוך מעגל תנועה לא צריך לאותת. רק ביציאה ממעגל התנועה צריך לאותת

 
 
 

תגובות


© 2021 by IMCE Consultant Engineers

bottom of page